Після послаблення обласних управлінь центральній митниці доведеться керувати п’ятьма сотнями митних постів.
Головною проблемою реформованої таким чином митниці будуть стосунки з судовою системою. Адже на один із районних судів столиці ляже обов’язок розглядати приблизно 10 тисяч справ про порушення митних правил. На день суду доведеться розглядати до 500 справ.
Варто звернути увагу також на службу власної безпеки митниці, яка зобов’язана протидіяти втягуванню інспектора митниці в протиправну діяльність. Сьогодні ця служба в основному притягує до відповідальності митників за незаконну винагороду в 200—300 доларів. А всі затримання на рівні заступника начальника митниці — голови ДФС області чинять СБУ та НАБУ.
У концепції Мінфіну про реформування митниці правильно сказано, що ця служба має бути незалежною. Але це, знову-таки, може призвести до того, що служба внутрішньої безпеки стане, по суті, головним корупціогенним чинником, оскільки нікому не підкорятиметься. І якщо поспілкуватися з інспекторами на кордоні, то вони розкажуть: я зробив оформлення і тут же повинен написати пояснення, чому я зробив саме так. Потім я повинен піти в СБУ та розповісти, що я зробив… Над кожним інспектором не повинен стояти поліцейський, есбеушник тощо. Це породжує лише кругову поруку та корупційні змови.
Весь матеріал про реформування митниці читайте у газеті “День