На думку виконавчого директору CASE Україна Дмитра Боярчука, Україна повинна була б давно прибрати всі обмеження – доплати, акцизи для розмитнення автомобілів, щоб вони були у нас такі ж як в Європі, куди ми йдемо.
Це добре, коли люди можуть мати дорступні автомобілі, не переплачуючи. Акцизи та ці платежі не є вагомим джерелом наповнення державного бюджету. Існуючі заборони ніби покликані стимулювати внутрішній попит. Є достатньо впливові люди, які зацікавлені в тому, щоб купували їхню продукцію, а не більш доступні європейські автівки. Тому це більше заборонний механізм, що обмежує вільний ринок. Що вже не є цивілізовано.
В усіх країнах навколо нас набагато дешевші автомобілі. І в Росії, і в Молдові, і в Білорусі, і в Польщі автівки набагато дешевші. Чому українці повинні платити незрозуміло за що. Нам не пощастило, що у нас є автопром.
Чим більше людей, які їздять на таких автомобілях, тим сильніше стимул просто легалізувати автомобілі з іноземними номерами. До цього ми мали дійти вже давно: прибрати всі обмеження – доплати, акцизи для розмитнення автомобілів, щоб вони були у нас такі ж як в Європі, куди ми йдемо..
Головний позитив від таких змін був би у тому, що автомобілі стануть доступніші. Доступність та низька ціна. Якщо в Україні купити іномарку, навіть зношену, коштує $15 тис., то в Євросоюзі, у тій же Литві – це $2-3 тис. Ви можете використати ці кошти на інші напрямки. Це може бути споживання внутрішніх товарів та послуг також.