Уряд вирішив позбутись державної власності, навіть не зважаючи на воєнний стан.
До початку повномасштабного вторгнення в Україні було приблизно 3.5 тис. державних підприємств. Більша частина з них простоювала, реально ж функціонували тільки близько 1400 підприємств і тільки 862 були прибутковими.
Уряд розраховує, що приватизація дозволить позбутись баласту та додаткового тиску на держбюджет і водночас слугуватиме імпульсом для розвитку підприємництва у складні часи та драйвером для післявоєнної відбудови країни. Парламент ще влітку ухвалив законопроєкт про швидку приватизацію, яким було значно прискорено процедури та зняті численні обмеження, що роками унеможливлювали продаж державних активів.
Ми вже писали про перші торги, які принесли 220 млн грн. Ми підготували перелік 10 найдорожчих об’єктів (за стартовою ціною), аукціони з продажу яких можемо очікувати найближчим часом:
1. Славутський комбінат «Будфарфор» (Хмельницька обл.) – 215.24 млн грн;
2. Зарубинський спиртовий завод («Тернопільська обл.) – 126.2 млн грн;
3. Львівський державний ювелірний завод – 113.96 млн грн;
4. Неполоковецький комбінат хлібопродуктів (Чернівецька обл.) -113.2 млн грн;
5. Вінницький завод «Кристал» (ювелірна продукція) – 89.93 млн грн;
6. Структурний підрозділ «Управління справами ФДМУ» (Дніпропетровська філія) – 75.6 млн грн;
7. Окреме майно Сторонибабського місця провадження діяльності та зберігання спирту ДП «Укрспирт» (Львівська обл.) – 52.6 млн грн;
8. Тростянецький спиртовий завод (Вінницька обл.) – 44.1 млн грн;
9. Білоцерківський завод «Еталон» (виробництво інструментів і обладнання для вимірювання, дослідження та навігації) – 41.2 млн грн;
10. Морський торговельний порт «Усть-Дунайськ» (Одеська обл.) – 40.7 млн грн.
? Загальна стартова ціна усіх 10 об’єктів 800 млн грн. Якщо зростання ціни відбуватиметься такими самими темпами, як з першими двома підприємствами (зростання у 2-3 рази), то потенційно держава може заробити 1,6-2,4 млрд грн.
Хоча нагадаємо, що головною метою приватизації повинно бути не бажання заробити гроші, а позбутися від активів, щоб нові власники краще ними розпоряджалися, інвестували у розвиток, створювали нові робочі місця та сплачували податки.
Проєкт фінансується Фондом міжнародної солідарності в рамках програми польського співробітництва з розвитку Міністерства закордонних справ Республіки Польща.
Публікація висловлює виключно думку автора та не може сприйматися, як офіційне становище Фонду міжнародної солідарності чи Міністерства закордонних справ Республіки Польща.