Подібні листівки також отримують покупці на АЗС мережі ОККО, у магазинах найбільшої мережі супермаркетів АТБ та магазинах електроніки Фокстрот. У роздрібних мережах та в інтернеті також демонструється відеоролик просвітницької кампанії, який набрав на «Фейсбуку» понад 85 тисяч переглядів.
Соціологічне опитування, проведене компанією ҐФК у травні-червні 2018, показало, що лише 9% громадян знають, скільки податків вони сплачують. За даними Фонду «Демократичні ініціативи» чверть українців взагалі не знає, що сплачують податки. Це стало однією з причин першої в Україні масштабної просвітницької кампанії про податки, яку організовано в рамках проекту «Ціна держави».
«Бюджет країни складають дрібні внески громадян із зарплатою 5-7 тисяч гривень. Майже три чверті держбюджету наповнюють мільйони простих трудяг, які йдуть в магазин, купують бензин, сплачують комунальні послуги. Проте українці не усвідомлюють що медичні чи освітні послуги далеко не безкоштовні, і що громадяни вже за них заплатили коли сплачували податки. Саме це і спонукало нас започаткувати просвітницьку кампанію з поширенням «Рахунку від держави». Ми намагаємось виховати почуття власності до суспільних коштів» — сказав Дмитро Боярчук, виконавчий директор «Кейс-Україна», засновник проекту «Ціна держави».
У Групі компаній Фокстрот відзначили, що статус одного з найбільших продавців і платників податків роздрібної торгівлі, зобов’язує показувати галузі приклад соціальної відповідальності. «Оплату податків розуміємо як показник нашої соціальної відповідальності, — говорить керівник Групи компаній Фокстрот, голова наглядової ради мережі Фокстрот Валерій Маковецький. — Наше завдання — працювати ефективно і з дотриманням законодавства, створювати робочі місця і платити податки, за рахунок яких українці матимуть якісні державні послуги, гідну інфраструктуру, надійну оборону».
У 2017 році компанії торгової мережі Фокстрот виплатили сумарно 534,7 млн. гривень податків і зборів до державних бюджетів усіх рівнів. За даними експертів проекту «Ціна держави», 0,5 мільярда гривень сплачених податків вистачить на забезпечення навчання 23 тис. учнів середньої школи на рік, або на побудову 2 тис. дитячих майданчиків, чи може бути витрачено на облаштування 500 місць громадського відпочинку, на забезпечення шкіл 21 тисячею комп’ютерів, — зазначають у компанії.
«Основа здорової та сильної держави — сплачені та коректно розподілені між необхідними напрямами податки. Важливо, щоб кожен українець відчував свою відповідальність в цьому процесі. Вважаю, що такі просвітницькі проекти, які показують повний життєвий цикл податків у державі, допоможуть нам не просто підвищити рівень обізнаності та свідомості громадян, перш за все, і це важливіше, – допоможуть сформувати нову культуру», — зазначив Василь Дмитрів, маркетинг-директор мережі АЗК «ОККО».
Корпорація «АТБ» також бере участь у просвітницькій кампанії. «Принципи соціально-відповідального бізнесу є невід’ємною складовою у стратегії розвитку компанії. За 25 років своєї діяльності ми стали не тільки локомотивом вітчизняної торговельної галузі, а й прикладом прозорої, законослухняної компанії, що веде свій бізнес виключно з дотримуванням законодавства та виплачує мільярди податкових відрахувань» – підкреслює голова Ради директорів, генеральний директор корпорації «АТБ» Борис Марков.
Просвітницька кампанія проводиться в рамках Програми сприяння громадській активності «Долучайся!», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та здійснюється Pact в Україні.