×
Заповніть, будь ласка, форму нижче для переходу на платіжну систему
Новини

Заміна в НБУ: чого очікувати в монетарній політиці та банківській сфері?

02.11.2022 19 жовтня 2022 року Центр соціально-економічних досліджень CASE Україна провів дискусію на тему «Заміна в НБУ: чого очікувати в монетарній політиці та банківській сфері?».

У ній взяли участь банківський експерт CASE Україна Євген Дубогриз, керівник аналітичного відділу Concorde Capital Олександр Паращій, редактор відділу економіки ZN.UA Юлія Самаєва, модерував захід виконавчий директор CASE Україна Дмитро Боярчук.

Основні тези

  • Національному Банку не вистачає комунікації серед інших органів влади, пояснення дій для широкого загалу та зворотньої комунікації.
  • Важливим є координація НБУ з Урядом для фінансування та покриття дефіциту державного бюджету, а також співпраці з міжнародними партнерами.
  • За вісім місяців 2022 чистий прибуток банківської системи склав 8,5 млрд грн. За оцінками НБУ втрачено 20% портфелів банків. Станом на 01.10 нормативи капіталу Н2 та Н3 вищі за мінімально необхідні розміри. Проте, реальна якість активів банківського сектору все ще не визнана.
  • Для макропруденційного нагляду на сьогодні важливим завданням є проведення Asset quality review (AQR).
  • Близько третини чистого процентного доходу банків генерують вкладення в депозитні сертифікати НБУ – 271 млрд грн всього по системі.
  • Необхідно оцінити бізнес-модель банків на середню перспективу, щоб зрозуміти напрямки їх діяльності після державної допомоги з прямими вливаннями капіталу.
  • В інформаційному середовищі утворився вакуум, який Нацбанк не поспішав заповнювати. Важливим є розв’язання комунікаційної проблеми, оскільки нерозуміння впровадження деяких інструментів в монетарній політиці призводить до пропонування простих, необачних та шкідливих рішень.
  • Нацбанк повинен бути активно залучений в процес пошуку джерел фінансування бюджету для кращого розуміння проблем. Це дозволить Мінфіну та НБУ налагодити взаємодію.
  • НБУ має зміцнити горизонтальні звязки, де рішення приймаються в середині, а люди на місцях мають значну ініціативу.
  • Відділ комунікації регулятора повинен очолювати хороший менеджер, який зможе організувати одночасно потоки з населенням, владою та експертним середовищем.

Повний текст за посиланням.

Відео дискусії:

Організатор дискусії: Центр соціально-економічних досліджень CASE Україна. За підтримки та інформаційного партнерства з провідним діловим онлайн-виданням Економічна правда.